A Magyar Közlöny 2025. évi 73. számában kihirdetésre került a használatidíj-rendszerben és az útdíjrendszerben ellátott közfeladatok biztosításáról és egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2025. évi LVI. törvény, amelynek legfontosabb, ügyfeleinket érintő rendelkezéseiről az alábbiakban adunk tájékoztatást.
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy 2025. július 20-val megszűnik az egyedi adatszolgáltatási szerződés az E-Toll Services Hungary Kft. és társaságunk, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. között.
Már elérhető társaságunk útdíjkalkulátorának frissített verziója, amely tartalmazza a 2025. június 8-tól érvényes új díjköteles szakaszokat és szakaszmódosításokat. Így a fuvarozók a változásokat figyelembe véve tudják már most kiszámolni, hogy az általuk használt útvonalakon 2025. június 8-tól várhatóan mennyi útdíjat kell majd fizetniük.
A rendeletmódosítások nyomán bővülnek a díjköteles szakaszok, az M44-es és az M85-ös autóút is érintett.
A 2024-es évben több mint 656 milliárd forint folyt be a magyar költségvetésbe a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti járművek úthasználata után. Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója szerint ennek az összegnek a nagyobb részét a külföldi járművek üzemeltetői fizették be: havonta átlagosan 4 milliárd forinttal többet fizettek meg a magyar elektronikus útdíjbevételekből, mint a hazai felségjelzésű járművekkel közlekedők.